Nota de prensa

La tarragonina Technodac desenvolupa un nou sistema de posicionament anomenat ibeacon

Fundada l’any 2007 treballa al conjunt de l’Estat espanyol i també als Estats Units, Itàlia i Bolívia.

Especialitzada en el disseny d’aplicacions mòbils, botigues online i portals web a mida, l’empresa de Tarragona Technodac ha decidit diversificar la seva oferta de serveis amb el desenvolupament de la tecnologia ibeacon.

A grans trets ibeacon és un emissor de bluetooth i una de les seves aplicacions és el posicionament en interiors mitjançant aplicacions mòbils que estiguin a prop.

A la pràctica aquesta tecnologia procedent dels Estats Units, i que progressivament s’està implantant a Europa, permet aplicacions en camps tant diversos com la millora de la seguretat a les empreses, la promoció turística, planificació d’estratègies de màrqueting de proximitat, captació de clients per al comerç o l’assistència personalitzada, expliquen Carlos Cuenca i David Rodríguez, socis i fundadors de Technodac. I asseguren que el potencial que té aquest sistema és enorme i la seva implementació no ha fet més que començar. “Les possibilitats són moltes ja que a la funcionalitat i eficiència s’hi afegeix un atractiu decisiu: un ibeacon és un dispositiu de baix consum i cost que es pot fixar en qualsevol lloc, i resulta més precís i econòmic que un sistema GPS”.

Technodac vol ser pionera en el desenvolupament del ibeacon a Tarragona, “per la qual cosa portem mesos desenvolupant diferents funcionalitats per als nostres clients”, expliquen.

Fundada l’any 2007 Technodac dóna feina a set persones, opera al conjunt de l’Estat i s’ha obert a l’exterior amb clients als Estats Units, Itàlia i Bolívia.

A la foto, Carlos Cuenca i David Rodríguez, fundadors de Technodac, mostren un model del giny ibeacon.

Ibeacon - Technodac